søndag 11. desember 2011

Koppvarmere/Cup Cozy

I disse tider hvor man ofte drikker varme drikker så er det fort å brenne fingrene og jeg har strikket et par koppvarmere. Disse kan ha en dobbel funksjon, holde kaffen/te varm litt lengre og unngå at man brenner fingrene. Jeg har strikket med Dale Heilo fordi jeg har en del restegarn liggende etter å ha strikket votter i år, men man kan bruke hvilket som helst garn. På den som er blå og hvit så har jeg brukt et mønster fra Thuve-Stua som var på et av vottenmønstrene som jeg liker veldig godt. Mønsteret heter Østerdalsvotten. Den hvite så har jeg bare strikket 2 rett og 2 vrang og forskjøvet mønsteret 1 maske etter hver 4. omgang.

This is the time of the year we are drinking a lot of hot beverages and it's very easy to burn your fingers and I have knitted a couple of cup cozys. These have double function - keep the coffe/tea hot a little longer and to avoid that you burn your fingers. I have used yarn from Dale (Heilo) because I have a little bit left over from knitting mittens this year, but you can use what ever you have. On the blue and white I have used a pattern from Thuve-Stua from one of their mitten patterns that I really like.


2 kommentarer:

  1. utrolig smart og ikke minst, lekkert, Sissel.

    SvarSlett
  2. Snedi Sissel!!!!

    Kjækt å få brukkt opp ræstgarn te nåkkå!
    Ha ei fortsatt fin adventstid!

    SvarSlett