søndag 11. desember 2011

Koppvarmere/Cup Cozy

I disse tider hvor man ofte drikker varme drikker så er det fort å brenne fingrene og jeg har strikket et par koppvarmere. Disse kan ha en dobbel funksjon, holde kaffen/te varm litt lengre og unngå at man brenner fingrene. Jeg har strikket med Dale Heilo fordi jeg har en del restegarn liggende etter å ha strikket votter i år, men man kan bruke hvilket som helst garn. På den som er blå og hvit så har jeg brukt et mønster fra Thuve-Stua som var på et av vottenmønstrene som jeg liker veldig godt. Mønsteret heter Østerdalsvotten. Den hvite så har jeg bare strikket 2 rett og 2 vrang og forskjøvet mønsteret 1 maske etter hver 4. omgang.

This is the time of the year we are drinking a lot of hot beverages and it's very easy to burn your fingers and I have knitted a couple of cup cozys. These have double function - keep the coffe/tea hot a little longer and to avoid that you burn your fingers. I have used yarn from Dale (Heilo) because I have a little bit left over from knitting mittens this year, but you can use what ever you have. On the blue and white I have used a pattern from Thuve-Stua from one of their mitten patterns that I really like.


5 kommentarer:

  1. utrolig smart og ikke minst, lekkert, Sissel.

    SvarSlett
  2. Snedi Sissel!!!!

    Kjækt å få brukkt opp ræstgarn te nåkkå!
    Ha ei fortsatt fin adventstid!

    SvarSlett
  3. Hvor mange masker la du opp på den hvite? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager det husker jeg ikke for det er så mange år siden jeg lagde disse. Og så har jeg de ikke lengre. Det kommer også an på diameteren på koppen så du må nesten prøve deg frem.

      Slett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett