søndag 24. juni 2012

Hekla veske

I går kveld fikk jeg det for meg at jeg skulle hekle litt mens jeg satt å så på tv. Har en del bomullsgarn liggende og fant frem et nøste hvit Mor Åse bomullsgarn fra Rema 1000 og et nøste knall rosa Tuva fra Europris - de er så å si samme tykkelse, men annet bomullsgarn kan også brukes. Heklenål nr 2,5. La opp 90 luftmasker og heklet sammen til en ring. En stav i hver luftmasker. Heklet 22 omganger før jeg begynte på hanken. Jeg heklet 15 staver, 15 luftmasker, 30 staver, 15 luftmasker og 15 staver. Neste omgang så heklet jeg staver i hver stav og i hver enkelt luftmaske. Til slutt 1 omgang til med staver. Festet tråder og sydde sammen i bunnen. Heklet en blomst som jeg festet på vesken.

Størrelse på vesken er 20 cm bred og 22 cm høy. Hvor stor man vil ha vesken velger man selv, men denne er beregnet på en liten prisesse.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar